lørdag 15. september 2007

Første blogg

Rett på sak tenker jeg, uten noen presentasjon eller innledende runder. Så slipper jeg senere å tenke: for en klisjeaktig oppstart!!

Jeg liker stein.
Så mange farger, former, konsistenser, lyder, overflater, lukter, temperaturer, tyngder.
Ertestore steiner som ruller i strandkanten, ut og inn, med sin evige sang.
Mange steiner i hendene, passe store, for så å kaste dem mest mulig samtidig, men ikke helt, ut i vannet. Så mange plopp, store, små, ikke i samme øyeblikk, men nesten.
Tempererte store runde stein, passer perfekt til mine føtter uten sko.
Knauser å klatre på, lene seg inntil, lukte på, å gjemme seg bak.

Like greit å røpe det først som sist.
Jeg er gæren etter stein.
Ikke diamanter og edelsteiner, men hverdagssteinene som er der trofast, i all sin variasjon, tilgjengelig for hverdagsmennesker, rundt dem hele tiden.

Ingen kommentarer: